Lars Idemark ny vice VD i Bure Hälsa och Sjukvård

Lars Idermark, ny vice VD i Bure Hälsa och Sjukvård Lars Idermark har anställts som vice VD i Bure Hälsa och Sjukvård. Han kommer närmast från FöreningsSparbanken, där han som ställföreträdande VD ansvarat för Retail (kontorsrörelsen och integrationen med de nya kanalerna Internet och telefonbank). Idermark har också varit övergripande ansvarig för synergivinster i samband med fusionen mellan Sparbanken och Föreningsbanken, - Med Lars Idermark får vi en viktig förstärkning av ledningen inför den fortsatta expansionen och den planerade börsintroduktionen. Vi har nu nått tillräcklig storlek och kapacitet för att lansera egenutvecklade tjänstekoncept och har en stabil lönsamhet i botten. Målet är att ta fram synergivinster genom att samordna kompetenserna inom våra olika verksamhetsområden. Vi kommer i allt större utsträckning att fokusera på organisk tillväxt, säger Per Båtelson, VD för Bure Hälsa och Sjukvård. Lars Idermark kommer att fungera som VD:s ställföreträdare och ansvara för arbetet med att integrera verksamheterna liksom den strategiska handlingsplanen för koncernens kärnverksamhet, dvs den patient- och konsumentinriktade delen inom Bure Hälsa och Sjukvård. Torgny Brenton kvarstår som vice VD med ansvar för bl a juridik, corporate finance och verksamhetsområde psykiatri. Lars Idermark är 42 år och har, innan han kom till FöreningsSparbanken, arbetat som vVD och CFO i Föreningsbanken, VD i LRF Holding m m. Lars Idermark är också styrelseledamot i skogskoncernen Södra. Lars Idermark tillträder den 1 juli 2000. Bure Hälsa och Sjukvård ingår i Investment AB Bure och är Nordens ledande privata vårdgivare. Företaget driver verksamhet inom områdena sjukvård, arbetshälsovård, diagnostik och äldrevård och är etablerat i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Schweiz och Polen. Bure Hälsa och Sjukvård har en omsättning på 3,2 miljarder kronor på årsbasis och ca 4.500 medarbetare. Till hösten planeras en separat introduktion av Bure Hälsa och Sjukvård på Stockholms Fondbörs. Göteborg den 8 mars 2000 Investment AB Bure (publ) För mer information kontakta: Saila Horttanainen, informationschef, Bure Hälsa och Sjukvård 031-335 76 72 mobil: 0706-22 76 06 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT00900/bit0002.pdf