BURGER KING och DELICATO lanserar Choklad WHOPPER

Burger King® och Delicato offentliggör idag sitt nya samarbete genom den gemensamma satsningen Choklad WHOPPER®. Det oväntade mötet mellan hamburgargiganten och chokladbollsjätten är det första i sitt slag.

Den unika Choklad WHOPPER® burgaren består av två briochebröd och en grillad chokladhamburgare, toppad med kanderade blodapelsinskivor, mjölkchokladspån, garnerat med hallonsylt och färskostkräm. Inget fan av lök? Oroa dig inte, den är gjord av ringar av vit choklad.

”Vi är så stolta att vi idag kan presentera detta spännande och kanske något otippade samarbete mellan Delicato och Burger King”, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato.

”Vi ser fram emot att bjuda våra gäster på Choklad WHOPPER®, som inom kort kommer finnas till försäljning i våra restauranger”, säger Lina Nilsson, marknadschef för Burger King Sverige.

En närmare presentation av nya Choklad WHOPPER® kan ses på www.Youtube.com/BurgerKing eller www.youtube.com/Delicato.

Om Burger King: Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 16 000 restauranger i 86 länder, varav 131 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se

Om Delicato: Delicato är ett svenskt familjeföretag med en ledande position inom konditorivaror i Sverige. Delicato har flera bakverk som idag är älskade klassiker såsom Delicatobollen och Punschrullen men också spännande nyheter som Delicacaobollen och Delicatoasken - alla bakade med omtanke, en stor skopa kärlek och en gnutta humor!