Burger King ökar på expansionstakten – öppnar 5 restauranger på endast 12 dagar

Burger King fortsätter att expandera på den svenska marknaden. Norska Umoe Restaurant Group ingick ett master franchiseavtal med Burger King i november förra året och påbörjar nu ett ambitiöst tillväxtprogram – starten går med fem nya restauranger på tolv dagar.

”Vi har under 24 år lyckats utveckla ett starkt varumärke för Burger King i Norge och ser med spänning på möjligheten att få expandera till våra grannländer Sverige och Danmark”, säger Sven Hars, skandinavisk marknads- och kommunikationsdirektör på Umoe Restaurant Group.

”Samtidigt är vi beroende av lokal expertis för att bygga en stark grund för vår tillväxt. Med rätt svensk kompetens ombord kommer vi att knyta samman styrkan i Burger Kings globala varumärke med lokal anknytning”, fortsätter han.

De fem nya restaurangerna ger ungefär 150 nya arbetstillfällen och det är Arboga, Nyköping, Solna, Uddevalla och Växjö som nu kommer att få njuta av nygrillade hamburgare. Efterfrågan från kunderna och trycket från franchisetagarna gör att Burger King arbetar med full stryka för att kunna säkra ännu fler attraktiva restauranglägen runt om i landet.

”Smak och kvalitet är våra främsta konkurrensmedel. Vi är den enda kedjan som erbjuder grillade hamburgare av 100 % nötkött och vi strävar efter att vara den ledande snabbmatsauktoriteten som låter dig njuta av livets små glädjeämnen”, säger Rune Sandvik, Director Operations Scandinavia, Umoe Restaurant Group.

För pressinfo, vänligen kontakta:
Max Bellman, MSL, tel: 0736-2741 17, max.bellman@mslgroup.com

Sven Hars, Marketing & Communications Director Scandinavia, King Food

Tel: + 47 982 541 17, e-post: sven.hars@burgerking.no

Om Burger King Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 12 600 restauranger i 86 länder, varav 82 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se.