Hett för Malmöborna när grillen tänds: BURGER KING® öppnar restaurang i Limhamn och skapar 20 nya arbetstillfällen

Den 29 november är det dags för BURGER KING® att tända grillen i Limhamn och erbjuda riktiga hamburgare av 100 % nötkött. Den nya restaurangen är designad helt i Burger Kings globala koncept som har rullats ut världen över. I samband med öppningen skapar Burger King också ett tjugotal nya arbetstillfällen i Malmö.

Den 78:e Burger King-restaurangen ägs och drivs utav trion Magged Khalidy, Peter Landgren & Marcus Persson genom deras gemensamma bolag PMM Faster Food AB som tidigare driver en Burger King-restaurang i Bulltofta.

”Vi är glada att kunna öppna vår andra restaurang framförallt eftersom jag vet hur mycket invånarna i Limhamn har sett fram emot grillade hamburgare och premiumprodukter som Angus XT. Vi har rekryterat ett tjugotal ungdomar från hela Malmö och är stolta över att kunna knyta stadsdelarnas unga till oss för en lärorik introduktion till arbetslivet” säger Marcus Persson, franchisetagare.

Efterfrågan på grillade hamburgare i stadsdelen Limhamn har varit stor då det har saknats ett snabbmatsalternativ längst den annars restaurangtäta Linnégatan. Lokalen, på Linnégatan 31 har nu anpassats efter Burger Kings inredningskoncept 20/20 och erbjuder ett 40-tal sittplatser. Det nya designkonceptet kan beskrivas som vågat och urbant med fokus på material. Ett färgschema i rött och svart ger känsla av modernism och är en del i Burger Kings satsning på att förnya restaurangmiljöerna och även utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Vi vet att skåneborna uppskattar våra hamburgare och är glada över att öppna ännu en restaurang i Malmö. Nu hårdsatsar vi med planer på att öppna många fler restauranger så snart kommer ännu fler svenskar kunna få grillade premiumprodukter till ett rimligt pris” säger Jerry Gamez, chef för Burger King i Norden och Holland

Restaurangen är öppen söndag-torsdag 10.00 -23.00 samt fredag-lördag 10.00 -24.00

För pressfrågor, vänligen kontakta:
Max Bellman, MSL, tel: 0736-2741 17, max.bellman@mslgroup.com

Melina Aristiadou, Senior Marketing Manager, Burger King Corp. i Norden

Tel: 031 - 720 57 00, e-post: maristiadou@whopper.com

Om Burger King Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 12 600 restauranger i 86 länder, varav 78 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se