Svensk innovationskraft på International Broadcasting Convention

Den 12-16 september arrangerar Business Sweden en svensk paviljong på International Broadcasting Convention (IBC) - den viktigaste internationella mässan inom broadcastingindustrin. IBC, som äger rum i Amsterdam, ger svenska företag möjlighet att träffa ledande aktörer inom den globala elektroniska media- och underhållningsbranschen.

- Sverige har en stark tradition av innovation inom media- och underhållningsbranschen och vi tar snabbt till oss nya digitala tekniker. Det har bidragit till att svenska företag har utvecklats och blivit världsledande inom bland annat sändningslösningar, nya medier och mobila system. IBC är ett ypperligt tillfälle att visa upp svensk expertis inom broadcasting, säger Andreas Rentner, handelssekreterare, Business Sweden i Benelux.

Sex svenska företag deltar i den svenska paviljongen: Flowcine, Nexeven, Sprinkle, Videoplaza, Vidispine och Wyberry Technologies. De erbjuder alla kundvänliga högklassiga lösningar inom broadcasting, allt från produkter och tjänster inom online video till trådlös överföring av datalösningar och tillbehör för professionella fotografer.

I fjol hade IBC över 50 000 besökare från 170 länder och över 1 600 utställare.

Emilie Eliasson Hovmöller, pressekreterare, Business Sweden, T 072-540 93 38
Amanda Hallberg, projektledare, Business Sweden Benelux, T +31 70 302 20 52

Business Sweden stärker Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner. Med cirka 400 medarbetare både i Sverige och i 57 länder, underlättar vi för svenska företag att växa internationellt och för utländska företag att investera i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd. Business Sweden ägs av staten och näringslivet. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.