Bygghemma Group stärker sin position i Norge genom förvärv av nätbutiken VVSKupp (Designkupp AS)

Bygghemma Sverige (”Bygghemma”) har idag förvärvat 95 procent av Designkupp AS (”VVSKupp”). VVSKupp, som grundades 2005, är den ledande online-aktören i Norge inom främst badrumsprodukter, med en omsättning 2018 på cirka 100 MSEK och en EBIT marginal om drygt 3 procent.

Mikael Olander, vd och koncernchef för Bygghemma Group kommenterar: ”Med förvärvet av VVSKupp stärker vi Bygghemmas ledande position i Norge avsevärt. VVSKupp är störst online inom sitt segment och kommer bidra till att stärka Bygghemmas kategoriexpertis och ledarskap i Norge. Vi är mycket glada för att VVSKupp och dess kompetenta ledning blir en del av Bygghemma”.

Bygghemma kommer att fortsätta driva Designkupp AS som en självständig enhet inom DIY-segmentet i Norge.

Mikael Olander, Koncernchef och vd för Bygghemma Group
Telefon: +46 708-19 43 00
E-post:
mikael.olander@bygghemmagroup.se

Håkon Tegneby, vd för Designkupp
Tel: +47 932 178 57
E-post:
haakon@vvskupp.no

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 januari 2019 kl 17.30 CET.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox. Bygghemma Group omsatte ca 4,4 miljarder kronor 2017, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.