Bygghemma Groups VD, CFO och COO ökar sina aktieinnehav

Bygghemma Group First AB (publ) (”Bygghemma”) meddelar att medlemmar i koncernledningen den 5 december förvärvat totalt 676 671 aktier i Bygghemma till ett totalt värde om 23 Mkr. Aktierna har förvärvats från FSN Capital-fonderna, huvudägare i Bygghemma, till priset vid stängningskursen den 5 december 2018.

• Vd och koncernchef Mikael Olander har köpt 382 465 aktier. Mikael Olanders totala innehav uppgår efter köpet till 5 862 954 aktier, motsvarande ett ägande om 5,5 procent av det totala antalet aktier i Bygghemma.
  • CFO Martin Edblad har köpt 147 103 aktier. Martin Edblads totala innehav uppgår efter köpet till 2 058 524 aktier, motsvarande ett ägande om 1,9 procent av det totala antalet aktier i Bygghemma.
  • COO Peter Rosvall har köpt 147 103 aktier. Peter Rosvalls totala innehav uppgår efter köpet till 2 061 364 aktier, motsvarande ett ägande om 1,9 procent av det totala antalet aktier i Bygghemma.

”När ledningen i Bygghemma bad FSN Capital-fonderna om att få köpa ytterligare aktier uppfattades det som positivt då det är ett tecken på att ledningen starkt tror på framtida värdeskapande för aktieägarna. FSN Capital-fonderna vill egentligen inte alls sälja aktier på den här nivån, men har accepterat en mindre försäljning då det är viktigt för FSN Capital-fonderna och övriga aktieägare att ledningen bereds möjlighet att öka sin investeringsnivå i bolaget. Då vill FSN Capital-fonderna gärna hjälpa till”, kommenterar Peter Möller, Partner på FSN Capital Partners (investeringsrådgivare till FSN Capital-fonderna).

Mikael Olander, Koncernchef och vd för Bygghemma Group
Telefon: +46 708-19 43 00

E-post:
mikael.olander@bygghemmagroup.se

Johan Hähnel, Ansvarig för Investor Relations
Telefon: +46 (0)70 605 6334

E-post:
Johan.Hahnel@bygghemmagroup.se

www.bygghemmagroup.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 december 2018 kl 08.45 CET.

Om ”FSN Capital-fonderna”
”FSN Capital-fonderna” avser FSN Capital GP IV Limited, som agerar i egenskap av komplementär (med begreppet avses motsvarigheten till engelskans General Partner) för och på uppdrag av FSN Capital IV L.P., FSN Capital IV (B) L.P. och FSN Capital IV Invest L.P. genom Builder IV Holdings Limited, FSN Capital GP V Limited som agerar i egenskap av komplementär för och på uppdrag av FSN Capital V L.P., FSN Capital V (B) L.P. och FSN Capital V Invest L.P. genom Builder V Holdings Limited, och FSN Capital Growth GP Limited som agerar i egenskap av komplementär för FSN Capital Project Growth Co-Investment L.P.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox. Bygghemma Group omsatte ca 4,4 miljarder kronor 2017, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.