Ny VD på Byggkeramikrådet

Magnus Janson är sedan den 4 april ny VD på Byggkeramikrådet. Han är civilingenjör från KTH och har arbetat inom byggrelaterad verksamhet under flera år. Magnus har erfarenhet från ledande befattningar inom både branschorganisationer och industriföretag. Senast kommer han från en tjänst som VD/Förbundsdirektör på Svenska Byggingenjörers Riksförbund.

"Det skall bli mycket spännande att få vara med och driva utvecklingen inom byggsektorn mot en bredare användning av keramiska material. BKR är en stark organisation med stora kunskapsresurser och en styrka är att våra ägare representerar både entreprenörer och materialleverantörer."

Magnus är 40 år och har sina rötter i den Bohuslänska skärgården, så vill man händelsevis prata om annat än keramik, är ett bra tips båt och fiske. Magnus bor med sin sambo och hund på en gård utanför Mariefred.

Pia Dahl, Marknadsansvarig

pia@bkr.se

Taggar:

Om oss

Byggkeramikrådet är ett servicebolag för kakel- och klinkerbranschen. Bakom BKR står över 4000 plattsättningsentreprenörer och leverantörer av kakel, tätskiktsprodukter, verktyg, brunnar och golvvärme. BKR är idag den självklara auktoriteten när det gäller användandet av keramiska material, såväl i våtrum som i torra utrymmen. Byggkeramikrådets Branschregler för våtrum, BBV, är för keramiska konstruktioner i våtrum av hela "byggsverige" ansedda som riktlinjer för fackmässighet inom området. En mycket viktig del av BKR,s verksamhet är utbildning. Såväl av plattsättningsentreprenörer som önskar få behörighet att arbeta efter våra branschregler som av försäkringsbolag, besiktningsmän, fastighetsmäklare och andra aktörer i byggbranschen.

Citat

Det skall bli mycket spännande att få vara med och driva utvecklingen inom byggsektorn mot en bredare användning av keramiska material. Byggkeramikrådet är en stark organisation med stora kunskapsresurser och en styrka är att våra ägare representerar både entreprenörer och materialleverantörer
Magnus Janson