Byggmax har öppnat ny butik i Söderhamn

Byggmax öppnade idag en ny butik Växelgatan 4 i Söderhamn. Fem personer får anställning i butiken. Totalt har Byggmax nu 85 butiker i Sverige.

-        Vi har länge velat etablera oss i Söderhamn och nu hittat ett bra Byggmax-läge, där det passerar mycket folk. Det känns riktigt kul att få möjligheten att öppna butik i Söderhamn och ge fler kunder chansen att handla byggmaterial med kvalitet till kanonpriser - snabbt och enkelt, säger Jens Kristofersson, regionchef på Byggmax.

I Sverige har Byggmax redan hunnit ett flertal nya butiker under vår och försommar 2017, och introducerat två nya koncept – Byggmax Trädgård och Byggmax Mini. I Norge har Byggmax öppnat butik i Bryne och Skånska Byggvaror etablerar sig med showroombutiker i befintliga Plantagenbutiker i norska Bergen och Stavanger senare i år.

Byggmax säljer bygginriktade varor såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax-konceptet går ut på att erbjuda kunderna produkter med bra kvalitet till ett lågt pris.

Byggmax ingår i Byggmax Group, tillsammans med Skånska Byggvaror och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Ankarberg, VD Byggmax, Mobil: 0761-19 09 85, E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se
Jens Kristofersson, Regionchef, Mobil: 0761-19 01 07, E-post: jens.kristofersson@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och har för närvarande 85 butiker i Sverige, 34 butiker i Norge och 13 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har nu även 13 showroombutiker. Buildor AB är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.

För mer information se www.byggmax.se.