Byggmax har öppnat ny trädgårdsbutik i Vellinge

Byggmax öppnade idag en ny trädgårdsbutik Vellingevägen 65 i anslutning till sitt byggvaruhus i Vellinge . 3-4 personer får anställning och butiken är den andra inom konceptet Byggmax Trädgård.

-         Vi tror att kunderna kommer att uppskatta vårt nya trädgårdskoncept. Fördelen är att kunderna kan köra in med bilen och fylla den med allt de behöver till sin trädgård. På så sätt slipper kunden krångliga vagnar. Det blir helt enkelt en smidigare upplevelse för kunden. Sedan har vi som alltid väldigt låga priser på våra produkter, vilket vi hoppas ger fler kunder möjlighet att skapa sin drömträdgård, säger Marcus Essesjö, Country Manager Byggmax Sverige.

Sedan tidigare har Byggmax informerat om öppning av nya butiker i bland annat Söderhamn och Skene under 2017. I Norge har Byggmax öppnat butik i Bryne och Skånska Byggvaror etablerar sig med showroombutiker i befintliga Plantagenbutiker i norska Bergen och Stavanger senare i år.

Byggmax ingår i Byggmax Group, tillsammans med Skånska Byggvaror och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Ankarberg, VD Byggmax, Mobil: 0761-19 09 85, E-post:  mattias.ankarberg@byggmax.se
Johan Sperling, Regionchef, Mobil: 0761-19 01 02, E-post:  johan.sperling@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och har för närvarande 84 butiker i Sverige, 34 butiker i Norge och 13 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har nu även 13 showroombutiker. Buildor AB är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.

För mer information se  www.byggmax.se

Byggmax startades 1993 och har totalt 135 butiker i tre länder. 88 anläggningar finns i Sverige, 36 i Norge och 11 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,2 miljarder kronor år 2016 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.