Byggmax öppnar bygghandel och trädgårdsbutik i Vallentuna

Våren 2018 öppnar Byggmax ny butik i Vallentuna, i korsningen Väsbyvägen och Lindövägen. Vallentunabutiken är unik eftersom bygghandel och trädgårdsbutik för första gången etableras samtidigt och integrerat med varandra. Åtta till tio personer får anställning i butiken.

Tidigare i år lanserade Byggmax det nya konceptet Byggmax Trädgård i anslutning till befintliga Byggmaxanläggningar i Borlänge och Vellinge.

– Vi har länge velat etablera oss i Vallentuna och har nu hittat en bra Byggmaxfastighet i ett fantastiskt handelsläge. Det känns riktigt kul att få möjlighet att öppna butik i Vallentuna och ge fler kunder möjligheten att handla byggmaterial och trädgårdsprodukter med kvalitet till kanonpriser, snabbt och enkelt, säger Johan Sperling, regionchef på Byggmax. Varmt välkommen i vår!

Kvalitet till lågt pris

Byggmax säljer byggvaror såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax affärsidé är att erbjuda kunden byggvaror av bra kvalitet till låga priser, kunderna gör själva en del av jobbet, vilket leder till att företaget kan hålla ner kostnaderna. Byggmax har, utöver sina butiker, en populär e-handel med ett omfattande sortiment där kunden enkelt kan beställa hem sina byggvaror direkt till dörren och anlita Byggmaxcertifierade hantverkare.

För ytterligare information kontakta:

Johan Sperling, Regionschef
Tel: 0761-190102
E-post: johan.sperling@byggmax.se

I Byggmax Group ingår Byggmax, Skånska Byggvaror och Buildor. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 86 butiker i Sverige, 34 butiker i Norge och 13 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har nu även 14 showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.