Byggmax öppnar ny butik i Osloregionen

Byggmax öppnar ny butik i norska Haugenstua i sommar. Detta är den fjärde Byggmax-butiken i Stor-Oslo och den 23:e butiken som har öppnats i Norge sedan starten 2007. Efterfrågan på byggmaterial fortsätter att växa inom detta område.

- Konseptet vårt med å handle kjapt, billig og effektivt er spesielt ettertraktet i større byer, og vi har utrolig stor pågang på Byggmax-varehusene i Stor-Oslo. Vi har lenge vært på jakt etter beliggenhet for en ny butikk, og Haavard Martinsens vei 17 har en tomt som passer ypperlig for Byggmax-konseptet. Varehuset på Haugenstua er en svært etterlengtet åpning som vi gleder oss til, forteller Espen Nicolaisen, regionsjef Byggmax Norge.

Kedjan säljer byggmaterial såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både professionella och privata kunder. Visionen är att erbjuda kunderna bra kvalitet till låga priser. Genom att låta kunderna göra en del av arbetet själv, kan företaget hålla kostnaderna nere.

– Många byggnader försörjningskedjor har flera leverantörer och märken av samma produkt, och 20-30 gånger fler anställda i butiken. På Byggmax har vi valt kvalitetsprodukter, lägre bemanning och effektiv upphandling och administration. Detta gör Byggmax kan sälja samma eller liknande produkter som våra konkurrenter med betydligt lägre kostnad, säger VD Byggmax Magnus Agervald.

Stolt vinnare av prisundersökningar
Byggmax har vid upprepade tillfällen vunnit norska prisundersökningar. Senast våren 2012 var Byggmax Ski billigast av åtta byggvaruhuskedjor enligt en pristest utfört av TV2 hjelper deg. Här kostade allt material som behövs för att bygga en terrass på 20 kvadratmeter 3000 kronor mindre än i den dyraste butiken. Också vid tidigare prisjämförelser har Byggmax kommit ut bäst. I tidningen Fædrelandsvennens pristest test från augusti 2011 var Byggmax klart bäst när priser jämfördes i fyra kedjor i byggbranschen.

– Vi är stolta över resultaten av dessa undersökningar. Vårt mål är att vara billigast på alla produkter vi säljer och det är därför vi ger alla våra kunder ett prislöfte. Handlar kunden hos oss på Byggmax och hittar samma produkt till ett lägre pris hos en annan lokal bygghandel, får kunden tillbaka mellanskillnaden plus tio procent av den totala summan, säger Agervald.

För ytterligare information:
Magnus Agervald, VD Byggmax, +46 76-119 00 20, magnus.agervald@byggmax.se
Espen Nicolaisen, Regionchef Byggmax Norge, +47 480 84 001, espen.nicolaisen@byggmax.no

Bilder:

Om BYGGmax
Byggmax är en offensiv lågprisaktör inom byggvaruhandeln i Norden. Byggmax har länge haft en stark marknadsposition på den svenska DIY-marknaden och har i och med lanseringen i Norge 2007 och i Finland 2008 visat att konceptet kan etableras framgångsrikt även på andra marknader. Byggmax har sedan starten 1993 öppnat över 80 butiker i dessa länder. Byggmax har för avsikt att fortsätta växa med lönsamhet genom att expandera butiksnätverket på befintliga marknader, förbättra den operativa driften och driva ständig affärsutveckling.

För mer information, se www.byggmax.se