Inbjudan till telefonkonferens bokslutskommuniké 1 januari – 31 december 2015

Byggmax bokslutskommuniké för fjärde kvartalet 2015 offentliggörs tisdagen den 26 januari, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Magnus Agervald och CFO Pernilla Walfridsson kommer att presentera resultatet för fjärde kvartalet 2015 och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 26 januari på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-505 963 06, från England + 44 (0)203 139 48 30, från USA + 1 7188 739 077, för övriga länder se separat fil.

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 1 februari. Telefonnummer + 46 (0)8 – 566 426 38, kod 666214#

Pernilla Walfridsson, CFO
E-post: pernilla.walfridsson@byggmax.se

Magnus Agervald, CEO
E-post: magnus.agervald@byggmax.se

Om Byggmax
Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 76 butiker i Sverige från Ystad till Luleå. Företaget omsatte cirka 3,5 miljarder kronor år 2014 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 30 anläggningar i Norge och 13 i Finland. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

För mer information se www.byggmax.se