Inbjudan till telefonkonferens bokslutskommuniké 1 januari – 31 december 2018

Byggmax bokslutskommuniké för fjärde kvartalet 2018 offentliggörs fredagen den 25 januari, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Mattias Ankarberg och CFO Pernilla Walfridsson kommer att presentera resultatet för fjärde kvartalet 2018 och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 25 januari på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-566 426 51, från England + 44 333 300 08 04, från USA + 1 631 913 1422, för övriga länder se separat fil. Kod 91564319#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 30 januari. Telefonnummer + 46 (0)8 – 519 993 85, kod 301276233#

Events International Access List

För ytterligare information, kontakta:

Pernilla Walfridsson, CFO
E-post: pernilla.walfridsson@byggmax.se

Mattias Ankarberg, CEO Byggmax Group
Tel: 076-119 09 85
E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se

I Byggmax Group ingår Byggmax, Skånska Byggvaror och Buildor. Koncernen omsatte 5,3 miljarder kronor år 2017 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 100 butiker i Sverige, 40 butiker i Norge och 11 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, tillsammans med ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har under de senaste åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har även ett antal showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.