Inbjudan till telefonkonferens delårsrapport 1 januari – 30 juni 2013

Byggmax delårsrapport för andra kvartalet 2013 offentliggörs måndagen den 15 juli, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Magnus Agervaldsamt och CFO Pernilla Walfridsson kommer att presentera resultatet för andra kvartalet 2013 och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 15 juli på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-505 564 83, från England + 44 (0)207 660 20 77, från USA + 1 8777 889 023, för övriga länder se separat fil. Kod 163147#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 20 juli. Telefonnummer + 46 (0)8 – 505 564 73, kod 347597#

Byggmax startades 1993 och har totalt 146 butiker i tre länder. 97 anläggningar finns i Sverige, 38 i Norge och 11 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,3 miljarder kronor år 2017 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.