Inbjudan till telefonkonferens delårsrapport 1 januari – 31 mars 2011

2011-04-08

Byggmax delårsrapport för första kvartalet 2011 offentliggörs fredagen den 15 april, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Magnus Agervald samt CFO Pernilla Walfridsson, kommer att presentera resultatet och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 15 april på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-566 363 29, från England + 44 (0)207 108 62 05, från USA + 1 8666 765 870, för övriga länder se separat fil. Kod 399807#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 14 maj. Telefonnummer + 46 (0)8 – 506 269 49, kod 257292#

Byggmax startades 1993 och har totalt 146 butiker i tre länder. 97 anläggningar finns i Sverige, 38 i Norge och 11 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,3 miljarder kronor år 2017 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.