Inbjudan till telefonkonferens delårsrapport 1 januari – 31 mars 2013

Byggmax delårsrapport för första kvartalet 2013 samt årsredovisningen för 2012 offentliggörs fredagen den 19 april, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Magnus Agervald kommer att presentera resultatet för första kvartalet 2013 och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 19 april på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-505 564 76, från England + 44 (0)203 364 53 71, från USA + 1 8776 792 993, för övriga länder se separat fil. Kod 947895#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 24 april. Telefonnummer + 46 (0)8 – 505 564 73, kod 346483#

Byggmax startades 1993 och har totalt 146 butiker i tre länder. 97 anläggningar finns i Sverige, 38 i Norge och 11 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,3 miljarder kronor år 2017 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.