ByggPartner bekräftar tilldelning av byggentreprenad för äldreboende och förskola i Avesta åt Gamla Byn AB

ByggPartner i Dalarna AB bekräftar tilldelning av byggentreprenad för ett äldreboende samt en förskola i Avesta åt Gamla Byn AB.  ByggPartner meddelade preliminär tilldelning den 16 maj 2017. Projektet omfattar att i partnering uppföra ett äldreboende med 4 avdelningar samt en förskola med 6 avdelningar i området Balders Hage i Avesta. Nästa steg i processen är kontraktsskrivning.

Fredrik Leo, vice VD

Mobil: 076-677 66 10 E-post: fredrik.leo@byggpartner.se

Mobil: 070-416 97 70 E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

Mobil: 070-416 97 44 E-post: claes.thelander@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden 08-528 00 399

Denna information är sådan information som ByggPartner i Dalarna Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juni 2017 kl. 13.00.

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 415 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.