ByggPartner bekräftar tilldelning för nyproduktion av bostäder i Borlänge åt AB Stora Tunabyggen

ByggPartner i Dalarna AB bekräftar tilldelning för två bostadshus med ca 80 lägenheter i Borlänge åt AB Stora Tunabyggen. ByggPartner meddelade preliminär tilldelning den 19 november 2018. Orderläggning sker när entreprenadavtal tecknats vilket bedöms ske i december 2018. Nästa steg i processen är kontraktsskrivning.

Projektet omfattar att uppföra två bostadshus med ca 80 lägenheter på Studievägen i Borlänge.

Fredrik Leo, VD

Helena Blom, CFO

E-post: helena.blom@byggpartner.se

Johan Karlsson, Arbetschef

E-post: johan.karlsson@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden 08-528 00 399

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice och Ställningar och fallskydd och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna och Västerås. ByggPartner har cirka 430 medarbetare och omsatte drygt 1,3 miljarder kronor 2017.