ByggPartner bekräftar tilldelning för strategisk partnering åt Kommunfastigheter i Arboga AB

ByggPartner i Dalarna AB bekräftar tilldelning för strategisk partnering med Kommunfastigheter i Arboga AB. ByggPartner meddelade preliminär tilldelning den 14 juli 2017.

Samarbetet omfattar att genom strategisk partnering tillgodose investeringsbehovet avvårdboenden, grund- och förskolor med preliminära projektstarter mellan 2017-2022.

Projektet omfattar att i partneringform uppföra ett flertal projekt. Nästa steg i processen är kontraktsskrivning.

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 415 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.