ByggPartner bygger Äldreboende, förskola och storkök åt Fastighets AB L E Lundberg i Eskilstuna

ByggPartner i Dalarna AB har erhållit uppdraget att bygga Äldreboende, förskola och storkök i kvarteret Nätet i centrala Eskilstuna åt Fastighets AB L E Lundberg. Byggentreprenaden beräknas uppgå till 148 MSEK och går in i orderboken under första kvartalet 2018.

Projektet omfattar att i utförandeentreprenad, uppföra en byggnad med storkök,120 st förskoleplatser samt 60 st boenderum för äldre.

"Det är glädjande att starta ett nytt samarbete med Lundbergs samt att vi förstärker vår närvaro i Eskilstuna säger Fredrik Leo, vice VD på ByggPartner med ansvar för entreprenadverksamheten"

"Vi är glada att kunna tillföra Eskilstuna moderna lokaler som bidrar till en hållbar stadsutveckling och ser fram emot ett konstruktivt samarbete med ByggPartner," säger Mattis Markström, Chef projektutveckling Fastighets AB L E Lundberg.

Fredrik Leo, vice VD

fredrik.leo@byggpartner.se