ByggPartner bygger hyreslägenheter, en förskola samt två LSS-boenden i Hägerstensåsen åt HEFAB i samverkan

ByggPartner i Dalarna AB har erhållit uppdraget att bygga 134 lägenheter, en förskola med 4
avdelningar samt två LSS-boenden i Hägerstensåsen i södra Stockholm åt HEFAB. Byggentreprenaden
beräknas uppgå till ca 230 MSEK och går in i orderboken under andra kvartalet 2018.

Projektet omfattar att i samverkan, på totalentreprenad uppföra 3 byggnader med 134 lägenheter om 1-4 rok, en förskola med 4 avdelningar samt två LSS-boenden.

”Det är glädjande att starta ett nytt samarbete med denna långsiktiga fastighetsägare. Vi letar ständigt efter kunder som delar vår syn att samverkan är det mest kostnadseffektiva sättet att bedriva byggprojekt säger Fredrik Leo, Vice VD på ByggPartner med ansvar för entreprenadverksamheten”

Fredrik Leo, vice VD

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se