ByggPartner bygger studentlägenheter i partnering i Nacka åt Rodret Bostads AB

ByggPartner i Dalarna AB har tecknat avtal att bygga 113 studentlägenheter i kv Riggen i Nacka. Byggentreprenaden uppgår till cirka 105 MSEK och går in i orderboken under tredje kvartalet 2018.

Projektet omfattar att i partnering uppföra två stycken flerbostadshus. Husen kommer att ha totalt 113 lägenheter i kv Riggen i Nacka.

" Det är glädjande för oss på ByggPartner att kunna gå vidare till nästa fas med projektet Riggen. Vi har gemensamt med Rodret Bostads AB arbetat med projektet i ett drygt år och känner oss väl förberedda att gå in i produktion." säger Fredrik Leo, VD på ByggPartner

Fredrik Leo, VD

Helena Blom, CFO