ByggPartner bygger till sportanläggningen Lärkan i Sala åt Sala Kommun

Projektet omfattar att i partnering bygga till den befintliga sportanläggningen Lärkan med en ny fullstor hall med omklädningsrum, läktare, konferensrum och cafehörna. Byggpartner har sedan tidigare pressmeddelat tilldelningen av partneringprojektet och nu har kontrakt skrivits på fas 2 (utförandedelen). Byggentreprenaden beräknas uppgå till 51 MSEK, och går in i orderboken under tredje kvartalet 2018. ”Projektgruppen har i sann partneringanda jobbat fram projektet till fas 2. Alla vi på Byggpartner är mycket glada och stolta att vi tillsammans med Sala Kommun kan starta projektet” Säger Johan Karlsson Arbetschef Dalarna

Fredrik Leo, vice VD

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se