ByggPartner erhåller tilldelning för flerbostadshus i Leksand åt Leksandsbostäder AB

ByggPartner i Dalarna AB har erhållit tilldelning för två stycken flerbostadshus i Leksand åt Leksandsbostader AB. Byggentreprenaden beräknas uppgå till 76 MSEK och går in i orderboken under tredje kvartalet 2017.

Projektet omfattar att på totalentreprenad uppföra två stycken flerbostadshus för Leksandsbostäders räkning. Husen kommer att ha totalt 45 lägenheter fördelade på två femvåningshus med fasad i puts och tegel. Projektet går in i orderboken för tredje kvartalet 2017 .

" Det är glädjande att vi har fått förtroendet att delta i utvecklingen av Leksand. Projektet öppnar upp en ny marknad för oss och vi ser fram emot detta samarbete säger Fredrik Leo, Vice VD på ByggPartner med ansvar för entreprenadverksamheten"

Fredrik Leo, vice VD

fredrik.leo@byggpartner.se

sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

claes.thelander@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden AB 08-528 00 399

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 415 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.

Fredrik Leo, Vice VD