ByggPartner skriver partneringavtal med Stockholmshem

Sveriges renodlade byggentreprenör ByggPartner har fått uppdraget att genomföra en
helrenovering av 24 lägenheter fördelat på två hus, i ett partneringprojekt åt
Stockholmshem via ramavtal i Stockholm

Renoveringsprojektet beräknas starta i januari 2017 och är ByggPartners första partneringprojekt med Stockholmshem.

”Ungefär 2/3 av våra uppdrag kommer från Stockholm/Mälardalen och vi har siktet inställt på att fortsätta växa. Vi var tidiga med att utveckla partneringmodellen som handlar om att styra mot gemensamma mål med kunden. Det skapar en öppenhet. Vi ser att efterfrågan på partneringprojekt i Stockholm ökar”, säger Sverker Källgården, VD ByggPartner.

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

E-post: claes.thelander@byggpartner.se

Jan Sahlin, Arbetschef

E-post: jan.sahlin@byggpartner.se

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de

marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Falun, Stockholm, Uppsala och

Västerås. ByggPartner har cirka 370 medarbetare och omsatte drygt 1,1 miljarder kronor 2015. Priveq Investment och grundaren Bo Olsson är huvudägare i ByggPartner.

Sverker Källgården VD