ByggPartner tecknar partneringavtal avseende 113 studentlägenheter i Nacka

ByggPartner i Dalarna AB har tecknat ett Partneringavtal med Riggen Bostads AB att bygga 113
studentlägenheter i Nacka.

Projektet omfattar att uppföra 2 stycken flerbostadshus. Husen kommer att ha totalt 113 lägenheter i kv Alphyddan i Nacka.

Fredrik Leo, vice VD

E-post: sverker.kallgarden@byggpartner.se

Claes Thelander, CFO

E-post: claes.thelander@byggpartner.se

Certified Adviser: FNCA Sweden AB

ByggPartner är ett renodlat byggföretag som verkar i Stockholm/Mälardalen och Dalarna. I Stockholm/Mälardalen är siktet inställt på fortsatt expansion och i Dalarna är vi ett av de marknadsledande byggföretagen. Vi erbjuder byggentreprenad, byggservice, ställningsentreprenad och finns representerade i Borlänge, Avesta, Hedemora, Ludvika, Falun, Stockholm, Uppsala, Västerås och Eskilstuna. ByggPartner har cirka 420 medarbetare och omsatte drygt 1,2 miljarder kronor 2016. ByggPartner är noterade på Nasdaq First North Premier och aktien handlas med kortnamn BYGGP. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.