Bygma förstärker med regional försäljningschef i Norrland

Petter Arvidsson blir regional försäljningschef i Norrland för Bygma Gruppen AB.
Han har de senaste två åren arbetat som säljchef på Bygmas anläggning i Umeå och började sitt nya uppdrag den 1 oktober.

Tjänsten som regional försäljningschef i Norrland är nyinstiftad för att dela upp det övergripande försäljningsansvaret inom respektive region i syfte att stärka den lokala närvaron i Norrland ännu mer. Tidigare har Bygma haft en försäljningschef som ansvarat för hela landet.

Tillsammans med Lars Wretman, regional försäljningschef i Svealand, bildar Petter Arvidsson nu ett starkt team med fokus på kunderna i Bygmas nya organisation.

- Vi är väldigt glada att ha knutit Petter till denna nya roll på Bygma. Syftet är att stärka våra kundrelationer och vi är övertygade om att Petter är rätt person för uppdraget. Han har redan arbetat på Bygma i flera år och känner företaget väl. Med Petter Arvidsson och Lars Wretman som ansvariga för varsin del av landet har vi nu en mycket stark organisation för våra försäljningsavdelningar. Och för kunderna kan vi nu få till ett ännu bättre och mer utvecklat samarbete, säger Urban Johansson, vd för Bygma Gruppen AB.

Petter Arvidsson har lång erfarenhet från branschen sedan tidigare. Han började som säljare på Bygma i Umeå 2014 och blev kort därefter säljchef. Han tillträdde sin nya tjänst 1 oktober.

- Det ska bli fantastiskt roligt och jag är väldigt taggad. Lars Wretman och jag kommer att ha stort utbyte av varandra som säljansvariga för syd respektive norr och tillsammans ska vi sy ihop alla filialer för att få ett gemensamt arbetssätt för hela riket. Det blir en spännande utmaning med nya arbetsuppgifter inom ett företag som jag tror mycket på, säger Petter Arvidsson.

Petter Arvidsson, regional försäljningschef Norrland
070-748 47 00, pra@bygma.se

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB
070-432 35 30, ugj@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av cirka 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 17 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,2 miljarder SEK.