Bygma rekryterar ny inköpschef

Bygghandelskedjan Bygma har utsett Carl Evedius till ny inköpschef. Carl Evedius kommer närmast från Byggtrygg, där han arbetat med inköps- och avtalsfrågor. I rollen som inköps­chef blir han en viktig person i den expansiva fas som Bygma befinner sig i.

Bygmas nya inköpschef, Carl Evedius, kommer närmast från Byggtrygg AB, där han arbetat med inköps- och avtalsfrågor, samt med etableringen av XL-BYGG på den svenska marknaden. Han tillträdde tjänsten den 1 december.

- Jag lockas av utmaningen att hitta nya vägar i en traditionell bransch för att nå konkurrens­fördelar. Med min breda erfarenhet inom både inköp och försäljning, tror jag att jag har mycket att bidra med i Bygmas fortsatta expansion, säger Carl Evedius.

- Vi är oerhört glada över att Carl har tackat ja till jobbet som inköpschef hos oss; en nyckel­position inom företaget. Bygma är inne i en spännande, expansiv fas och vi känner oss stärkta av att ha fått med Carl på den resan, säger Urban Johansson, vd på Bygma.

Att Bygma satsar har bland annat märkts i det att företaget under hösten har förstärkt sin marknadsavdelning genom att rekrytera Maria Fernsund till en nyinrättad tjänst som reklamchef. Dessutom har en ny tjänst som IT-chef inrättats, dit Karl Olof Tolnai rekryterats. Samtidigt satsar företaget stort ute på de 13 anläggningarna.

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB            070-432 35 30, ugj@bygma.se

Carl Evedius, inköpschef Bygma Gruppen AB     070-432 35 39, ces@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av 93 anläggningar fördelat i hela Norden, med 2 100 anställda. I Sverige finns 13 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med pro­dukter och service för den profes­sionella bygg- och hantverkssektorn.

HAMMARBACKEN 12 . Box 419 . 19124 . SOLLENTUNA . Telefon 08 – 519 425 20  .  info@bygma.se  .  www.bygma.se  .  Org.nr 556627-4493

- Jag lockas av utmaningen att hitta nya vägar i en traditionell bransch för att nå konkurrens­fördelar. Med min breda erfarenhet inom både inköp och försäljning, tror jag att jag har mycket att bidra med i Bygmas fortsatta expansion.
Carl Evedius, ny inköpschef Bygma.
- Vi är oerhört glada över att Carl har tackat ja till jobbet som inköpschef hos oss; en nyckel­position inom företaget. Bygma är inne i en spännande, expansiv fas och vi känner oss stärkta av att ha fått med Carl på den resan.
Urban Johansson, vd Bygma.