Delårsrapport för C Security Systems AB (publ) Januari - Mars 2017

PERIOD 1 JANUARI - 31 MARS 2017

• Nettoomsättningen uppgick till KSEK 196 (207)
    • Rörelseresultatet uppgick till KSEK -739 (-758)
    • Resultatet före skatt uppgick till KSEK -753 (-758)
    • Resultatet per aktie var SEK -0,05
    • Kassaflödet uppgick till KSEK -841 (336)

• Bolaget har fått förbeställningar på den nya produkten C-pod Lite till ett ordervärde om ca 100 tkr (inkl. abonnemang).
    • C Security Systems AB ingick ett avtal med Gras Savoye Yachting som är en av Europas största båtförsäkringsförmedlare.

• Vid bolagets årsstämma den 6 april 2017 bemyndigades styrelsen att genomföra emissioner av nya aktier, konvertibla skuldebrev och/eller teckningsoptioner.
    • Bolaget är i slutskedet att lansera en mer modern grafisk profil i och med lanseringen av en ny app för iOS och Android samt en ny hemsida.

VD HAR ORDET
    Under första kvartalet har mycket kraft lagts ned på försäljning och marknadsföring av den nya produkten C-pod Lite och samarbetet med Gras Savoye Yachting.

Försäljningen av våra produkter C-pod och C-pod Lite har främst skett på mässor men vi har även fokuserat på marinor i Stockholmsregionen. Intresset av C-pod Lite har varit stort både internationellt och i Sverige och vi fick tidigt i år förbeställningar på C-pod Lite. Vi har levererat de första produkterna och arbetar med finjusteraringar efter feedback från de första kunderna.

Det var också mycket glädjande att meddela att Bolaget slöt ett avtal med en av Europas största båtförsäkringsförmedlare, Gras Savoye Yachting. Deras kunder fick information om den nya försäkringsprodukten i april och intresset har varit stort. I våra avstämningar med Gras Savoye Yachting märker vi att en stor andel av kunderna kommer från båttillverkaren Beneteau. Gras Savoye Yachting har ett nära samarbete med Beneteau då de är ”husförsäkringen” för deras nyproducerade båtar och antalet förbeställningar av C-pod system ökar snabbt i denna kundgrupp. För den grupp som förnyar sin existerande försäkring förväntar vi oss en order från vår franska distributör inom kort då deras befintliga lager håller på att ta slut.

Statusen i Ryssland är att Bolaget tillsammans med ca 100 stycken andra bolag väntar på att kortbetalningarna skall börja fungera. Bolaget har sedan en lång tid tillbaka alla nödvändiga tillstånd men myndigheterna har ställt krav på banken som har försvårat den tekniska implementeringen. Myndigheterna tillsammans med banken har arbetat med denna lösning sedan i början av 2017 och Bolagets förhoppning är att en lösning skall vara på plats inom kort.

Omsättningen minskade jämfört med fjolåret till KSEK 196 (207). Den lägre omsättningen beror främst på att många distributörer väntade med att lägga sina ordrar i väntan på att den nya produkten C-pod Lite var redo. Rörelseresultatet ökade till KSEK -739 (-758).

Magnus Söderberg
    VD, C Security Systems AB (publ)

C Security Systems utvecklar och säljer webbaserade larm-, övervaknings- och söksystem, som fungerar globalt och är framtaget för olika fordon. Produkterna säljs och marknadsförs
    under varumärket C-pod, främst avsedd för fritidsbåtar, samt C-pod Lite, avsedd för ett flertal olika fordonstyper.

Aktien

Per den 31 mars 2017 uppgick antalet aktier i C Security Systems till 15 135 096 stycken och antalet aktieägare till 800 stycken.
    Aktien handlas sedan den 1 augusti 2014 på AktieTorget under namnet C Security med ISIN-nummer SE0005991981.

Nästa rapport

C Security Systems utger sin kvartalsrapport 2 för 2017 den 31 augusti 2016.
    Denna rapport har ej varit föremål för granskning av bolagets revisorer.

31 maj 2017
    C Security Systems AB

För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se