Ändrad dag för ordinarie Bolagsstämma i C Technologies AB

Ändrad dag för ordinarie Bolagsstämma i C Technologies AB Styrelsen i C Technologies AB har beslutat att flytta den ordinarie bolagsstämman från den 29 mars 2001 till den 10 maj 2001. Bolagsstämman kommer att hållas i Lund på tid och plats som kommer att meddelas senare. För mer information kontakta: Mats Lindoff Birgitta Plyhm CEO Informationsche f C Technologies C Technologies AB AB 046-540 10 05 0702-07 36 32 C Technologies AB (publ) är ett ungt, svenskt högteknologiskt företag med spetskompetens inom områdena digital kamerateknik, bildbehandling och digitala pennor. Företagets huvudprodukt är läspennan C-Pen, som erhållit flera internationellt betydande utmärkelser för bästa IT-produkt. C-Pen läser, lagrar, bearbetar och överför text trådlöst till PC. Pennan kan också översätta, skicka e-mail, SMS och faxmeddelanden, samt läsa streckkoder. C Technologies-koncernen har idag drygt 200 anställda och huvudkontor i Lund. Större ägare är grundaren Christer Fåhraeus, State Street Bank, Ericsson Mobile Communications och SEB Fonder. C Technologies aktie är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). I koncernen ingår också dotterbolagen Anoto AB och WeSpot AB. För mer information: www.ctechnologies.se /www.cpen.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00540/bit0001.pdf