Dag Kibsgaard-Petersen blir ny chef för Norgestaxi

Dag Kibsgaard-Petersen har utsett till ny VD för Norgestaxi-koncernen. Han blir därmed chef för ett av Norges största taxiföretag med uppdraget att fortsätta företagets förändringsresa.

– Jag är både glad och stolt över rekryteringen av Dag Kibsgaard-Petersen som ny VD för Norgestaxi, säger Peter Viinapuu, koncernchef i Cabonline. Dag är en ledare med mer än 20 års erfarenhet av att utveckla företag och affärer inom tjänstebranchen och detaljhandeln i Norge. Han är en stark och kommunikativ chef som behövs när vi nu ska genomföra den förändringsresa Norgestaxi och koncernen har inlett, och med hög kompetens inom affärsutveckling, portföljutveckling, konceptutveckling och innovation.

Dag Kibsgaard-Petersen kommer från rollen som VD för Galleberg AS, en ledande importör och distributör av dagligvaror till den norska marknaden. Kibsgaard-Petersen har också vari koncernchef ISS Facility Services AS och har en bakgrund från Findus, Mack bryggeri, Bakehuset och Orkla. Han tillträder den 27 augusti.

– Norgestaxi och Cabonline är ett spännande och offensivt företag i en bransch som förändras starkt, säger Dag Kibsgaard-Petersen. Jag ser fram mot att få bli en del av Norgestaxi och leda det fortsatta utvecklingsarbetet i nära samarbete med styrelsen och med våra duktiga medarbetare, licenshavare och chaufförer. De är våra viktigaste resurser i arbetet med att Norgestaxi ska vara förstahandsvalet för våra kunder.

Fakta:
Norgestaxi AS är ett helägt dotterbolag inom Cabonline Group. Företaget startades 1997 och driver taxicentraler genom regionala dotterbolag eller franchiseavtal. Norgestaxi finns idag i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen och Kongsberg.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Viinapuu, VD Cabonline
070-4205304
peter.viinapuu@cabonline.com

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 2 700 anslutna åkerier och drygt 6 000 fordon i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi och Sverigetaxi. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,7 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn.

Taggar: