Delårsrapport januari-juni 2017

Ixat Intressenter AB (publ) (”Ixat” eller “Bolaget”) redovisar i dag sitt konsoliderade resultat för perioden januari-juni 2017.

Vd-kommentar:

” Under andra kvartalet 2017 har vi fortsatt vår resa mot att bli den ledande mobilitetsleverantören i Norden. I juni 2017 tog vi klivet in på den finska marknaden genom förvärven av Kovanen och Mankkaan Taxi. Vidare genomfördes en refinansiering av koncernen genom att ställa ut en treårig obligation på 1 550 MSEK. Intresset från investerare i Sverige, Norge och Finland var stort och obligationen övertecknades.”

Finansiella höjdpunkter för andra kvartalet:

• Nettoomsättningen uppgick till 1 429 MSEK (1 454)
  • EBITDA före engångsposter uppgick till 71 MSEK (83)
  • EBITDA uppgick till 58 MSEK (60)
  • Rörelseresultatet uppgick till 10 MSEK (39)
  • Resultatet före skatt uppgick till -52 MSEK (16)
  • Periodens kassaflöde uppgick till 24 MSEK (-41)

Rapporten finns tillgänglig på cabonline.com/ixat-intressenter

För övrig information kontakta:

Thomas Ekman, CEO Cabonline Group tel. +4670 426 4707

Olof Fransson, CFO Cabonline Group tel. +4670 517 2022

Pernilla Oldmark, CCO Cabonline Group tel. +4670 426 4545

Denna information är sådan information som Ixat Intressenter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 september 2017.

Cabonline Group  är en av Europas ledande teknik och serviceleverantörer till taxi och transportbranschen. I Sverige och Norge är ca 3500 åkerier anslutna med tillsammans ca 7000 fordon under olika varumärken, bl.a. TaxiKurir, Taxi 020, Norgestaxi, TOPCAB, Taxi Skåne och Sverigetaxi. Åkerierna får genom Cabonline Group attraktiva kundavtal, branschledande teknikutveckling och tillgång till stordriftsfördelar och infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 5,6  miljarder kronor och utför drygt 60 000 resor per dygn. Ixat Intressenter AB (publ) är moderbolag i Cabonline-koncernen. Ixat Intressenter AB (publ) emitterade den 12 juni 2017 säkerställda obligationer om SEK 1 550 miljoner.

www.cabonline.com