Camanio Care publicerar memorandum inför företrädesemission

Härmed publicerar Camanio Care AB memorandum inför den företrädesemission som bolaget offentliggjorde den 12 maj 2017. Emissionen görs inför bolagets expansion i Kina.

– Äldrevården i Kina står inför stora utmaningar de kommande decennierna och nya tekniska lösningar kommer vara en viktig del i lösningen. Vi ser ett starkt tilltagande intresse för våra produkter och har alldeles nyligen klivit in i Kina och Hongkong, där vi bedömer att potentialen är oerhört stor. För att följa upp de möjligheter som erbjuds, tar vi nu in nytt kapital och växlar upp fokus på tillväxt genom att kommersialisera våra produkter och etablera oss på den kinesiska marknaden, säger Catharina Borgenstierna, vd i Camanio Care.

Memorandumet samt teckningssedlar finns tillgängligt på bolagets hemsida www.camanio.com.

Företrädesemissionen i sammandrag

• Totalt uppgår erbjudandet till 10 406 499 SEK före emissionskostnader om företrädesemissionen fulltecknas.
  • För varje befintlig aktie erhålles 1 teckningsrätt. Det krävs 3 teckningsrätter för att teckna 1 ny aktie.
  • Teckningskursen i erbjudandet är 3 SEK.
  • 100 % av erbjudandet har garanterats genom teckningsförbindelser från befintliga aktieägare och den externa investeraren Zhongrui Funing Robotics.
  • Första dag för handel i teckningsrätter är 24 maj 2017.
  • Sista dag för handel i teckningsrätter är 2 juni 2017.
  • Sista teckningsdag är 7 juni 2017.
  • Teckningsperioden är 24 maj 2017 till 7 juni 2017
  • Handel med BTA äger rum från och med den 24 maj 2017. Sista dag för handel kommer att kommuniceras ut genom ett marknadsmeddelande.

Utöver denna företrädesemission kan styrelsen, i händelse av överteckning, fatta beslut om en riktad emission om högst 3 468 833 aktier. Företrädesemissionen är genom undertecknade teckningsförbindelser till fullo garanterad av befintliga aktieägare och bolagets nya kinesiska samarbetspartner Zhongrui Funing Robotics. Överteckningsemissionen genomförs för att garantera nya storägaren att få full tilldelning på sin teckningsförbindelse.

Camanio Care är ett bolag inom välfärdsteknologi med produkter inom robotik och uppkopplade tjänster som fokuserar på människors grundläggande behov. I dag erbjuder vi lösningar som ökar kvalitet på området aktivering och måltid, exempelvis jDome BikeAround och Bestic. Camanio Care har idag huvudkontor i Stockholm, dotterbolag i USA och distributörer i Danmark, Finland, Norge, Nederländerna, UK, Spanien, Frankrike, Tyskland, Italien och Australien.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com