Camanios VD i ny intervju: “I dag glöms de äldre ofta bort”

Camanios VD Catharina Borgenstiernas resa mot att förbättra vardagen för äldre tog fart redan vid 14-års ålder, när hon jobbade extra inom hemtjänsten. Mycket har hänt sedan dess. I en ny intervju i Börshajen berättar Catharina om den spännande resan mot målet att ge äldre och personer med funktionsnedsättningar en värdig vardag med hjälp av ny teknik.

–Det läggs mycket fokus på att göra den första tiden i våra barns liv så bra som möjligt. Vi tycker att det är lika viktigt att få avsluta livet värdigt. Men i dag glöms de äldre ofta bort, särskilt när det kommer till den tekniska biten. Alla äldre gillar inte bingo och bibeln, säger Catharina i Börshajens intervju.

Hela intervjun med Catharina Borgenstierna finns publicerad via Börshajens hemsida – klicka här för att läsa.

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar innovativa lösningar för god omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar för en digital omsorg, robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom VITAL, BikeAround™, Bestic® och Giraff™. Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital omsorg, önskar Camanio Care stödja människors grundläggande behov och öka tillgängligheten och kvaliteten inom vård och omsorg. Camanio Care AB har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, Camanio Care Inc., samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hong Kong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Vi finns i följande kanaler:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com