Korrigering av memorandum gällande tilldelning av units

Camanio Care har korrigerat tryckfel i villkor och anvisningar gällande beslut om tilldelning av units. Fullständiga villkor och anvisningar återfinns på sida 32–34 i uppdaterat memorandum. Memorandumet finns tillgängligt på https://www.camanio.com/sv/att-investera/

Tilldelningen ska ske enligt följande:

I första hand ska tilldelning ske till bolagets tidigare aktieägare som på anmälningssedeln angett sitt aktieinnehav per avstämningsdagen den 25 oktober 2018. Vid överteckning sker tilldelningen pro rata i förhållande till antal innehavda aktier per avstämningsdagen och i den mån detta inte kan ske, genom lottning.

I andra hand ska tilldelning ske till övriga personer som anmält sig för teckning utan stöd av uniträtter. Vid överteckning sker tilldelningen pro rata i förhållande till antal anmälda units och i den mån detta inte kan ske, genom lottning.

I sista hand ska återstående units tilldelas personer som garanterat emissionen i enlighet med deras teckningsåtaganden.

I det fall emissionen blir övertecknad och övertilldelningsoptionen utnyttjas gäller samma tilldelningsprincip som ovan.

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar innovativa lösningar för god omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar för en digital omsorg, robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom VITAL, BikeAround™, Bestic® och Giraff™. Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital omsorg, önskar Camanio Care stödja människors grundläggande behov och öka tillgängligheten och kvaliteten inom vård och omsorg. Camanio Care AB har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, Camanio Care Inc., samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hong Kong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Prenumerera på våra pressmeddelanden och/eller läs mer om bolaget på: www.camanio.com.