Ny film: Närvaro på jobbet genom roboten Giraff – stort värde för personer som arbetar på distans

Camanio Cares tillsynsrobot Giraff™ har uppmärksammats för sin stora potential i att effektivisera vården genom tillsynsbesök på distans. I en ny film visar Camanio Care värdet med produkten för personer som inte har möjlighet att närvara fysiskt på arbetet på grund av sjukdomar eller andra orsaker.

”Att jag har kunnat använda Giraffen har gjort att jag har känt mig mindre isolerad under den här svåra tiden”, säger Hanna som beskriver sin erfarenhet av att använda Giraffen i filmen.

Att ha möjlighet att interagera med andra människor på daglig basis har en positiv effekt på människors känsla av samhörighet och social kontakt. Hur gör personer som är väldigt infektionskänsliga? Hur ser det ut för personer med olika funktionsnedsättningar? Eller som helt enkelt bara har en lång resväg till arbetsplatsen? Syftet med filmen är att lyfta fram Giraffens betydelse för personer som inte kan delta fysiskt på arbetsplatsen.

Bryter social isolering

I filmen berättar Hanna Westerlund, produktchef för måltidslösningar på Camanio Care om hur hennes leukemi gjort henne tvungen att hålla sig hemma från kontoret och undvika att träffa människor på grund av den stora risken för infektioner. Hanna beskriver hur Giraffen har gjort att hon kan delta i möten på samma villkor som alla andra, samt bibehålla den sociala kontakten med kollegorna på kontoret.

-        När jag började arbeta igen var jag tvungen att arbeta hemifrån, och för mig var det väldigt jobbigt att gå miste om de sociala aspekterna av arbetet. Att jag har kunnat använda Giraffen har gjort att jag har känt mig mindre isolerad under den här svåra tiden, säger Hanna.

Klicka här för att se filmen och ta del av den gripande berättelsen.

Nya användningsområden breddar marknaden

Förutom att vara ett viktigt medel för att effektivisera arbetet för vårdpersonal så bidrar Giraffen även till att förenkla kommunikationen och stärka den sociala kontakten mellan människor. Att hitta nya användningsområden för produkter inom välfärdsteknologi är en fördel för att fler ska se värdet i att investera i ny teknik och innovativa produkter. Att Giraffen vidgar möjligheterna för människor att arbeta på distans breddar även bolagets målgrupp och skapar nya marknadsmöjligheter.

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar produkter och tjänster med individen i fokus. Bolaget erbjuder lösningar inom robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom
BikeAround™, Bestic® och Giraff™.

Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital tillsyn, önskar Camanio Care stödja

människors grundläggande behov och öka kompetensen och kvaliteten i vård och omsorg.

Camanio Care har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, samt distributörer i Kina,
Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com.

Vi finns på sociala medier!

Klicka på ikonerna för att komma direkt till respektive kanal.

Får du våra nyhetsbrev?

* Skriv upp dig här.