Stort intresse för Bestic® på WRC2017 i Peking

På den årliga World Robot Conference i Peking, i år 23-26 augusti, visades Bestic äthjälpmedel från Camanio Care upp i vår kinesiska samarbetspartner FN Robotics monter.

Intresset var stort bland besökare och media.  CCTV (Central China Television) besökte montern och gjorde ett kort reportage om Camanio Cares äthjälpmedel Bestic. En bild på Bestic prydde också en av Pekings största morgontidningar på onsdagen 23 augusti.

På konferensens utställning visades olika typer av robotar från hela världen i två stora utställningshallar på vardera 15.000 m2. Vår partner FN Robotics hade en av de största montrarna på ca 350 m2. Där visades också en hel del andra produkter, där flera kommer från Sverige via samarbetet med Robotdalen i Västerås.

China Dailys hemsida går det att läsa om robotkonferensen. Utav de 100-tals produkter som fanns från de 150 utställande företagen från hela världen var Bestic en av dem som visades på den korta video som producerades. Bestic var också en av de 10 robotarna som förväntades få mest uppmärksamhet på WRC2017: 10 robots expected to to steal the show at WRC 2017.

Då Kina är en viktig marknad ser vi med förväntan fram emot den officiella marknadsintroduktionen som kommer att ske senare i år säger Pehr-Johan Fager, styrelsemedlem och affärsutvecklare på Camanio Care, som deltog i konferensen.

Camanio Care är ett bolag inom välfärdsteknologi med produkter inom robotik och uppkopplade tjänster som fokuserar på människors grundläggande behov. I dag erbjuder vi lösningar som ökar kvalitet på området aktivering och måltid, exempelvis jDome BikeAround och Bestic. Camanio Care har idag huvudkontor i Stockholm, dotterbolag i USA och distributörer i Danmark, Finland, Norge, Nederländerna, UK, Spanien, Frankrike, Tyskland, Italien och Australien.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com.