• CAN/

CAN i Almedalen: Nya data om skolelevers drogvanor och debatt om regeringens strategi

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, finns som vanligt på plats i Visby under Almedalsveckan. Vi arrangerar två seminarier och medverkar vid ett flertal. Varmt välkomna till våra arrangemang!

Måndagen den 4 juli kl 15.00-16.30
Peter Larm medverkar i seminariet "Attityder i fråga om avkriminalisering och legalisering av narkotika", som anordnas av Uppsala universitet.
Länk till evenmanget i Almedalskalendariet

Tisdagen den 5 juli kl 09:45-10:45
Daniel Carlryd medverkar i seminariet "Hur kan man gå från beroende till förtroende?" som arrangeras av Hela Människan, Studieförbundet Bilda och Equmenia.

Tisdagen den 5 juli kl 14.00-14.50
Håkan Leifman medverkar i seminariet "Hur använder sig ideella organisationer av vetenskap?" som arrangeras av Svenska Sällskapet för Nykterhet och Folkuppfostran.

Tisdagen den 5 juli kl 16:30-17:30
Mia Sundelin modererar seminariet "Missbruk i familjen – så ger vi nästa generation bättre förutsättningar" som Ersta Vändpunkten arrangerar
Länk till evenemanget i Almedalskalendariet

Onsdagen den 6 juli kl 09.00-10.00
Siri Thor presenterar siffror från undersökningen Skolelevers drogvanor vid CAN:s seminarium i Soberian.

Onsdagen den 6 juli kl 12:30-13:15
Håkan Leifman medverkar i panelsamtalet "ANDT-strategin - finns den?" som CAN arrangerar i Soberian.

Onsdagen den 6 juli kl 11.00-12.30
Håkan Leifman medverkar i seminariet "
Beroendeproblematiken ur ett helhetsperspektiv" som anordnas av Uppsala universitet.

Anna Raninen
anna.raninen@can.se
Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är ett nationellt kompetenscentrum som arbetar för minskade skador av alkohol och andra droger i samhället. Det gör vi genom att följa konsumtions- och skadeutvecklingen och genom kunskapshöjande insatser. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. Vi genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. CAN är en ideell förening med medlemsorganisationer och med ombud i alla län. Läs mer om oss på www.can.se.