Fannys hjärna vann!

9 000 20-åringar i Stockholms, Västra Götalands och Skåne län fick i juni en uppblåsbar hjärna med posten. Utskicket är en del av kampanjen #hejdåalkoholskador som syftar till att få unga vuxna att avstå från bjuda eller köpa ut alkohol till minderåriga syskon och kompisar. Som en del i kampanjen kan man tävla om biljetter till festivalen Way Out West i Göteborg. Den andra vinnaren (av fyra) drogs den 1 juli och Fanny Bergman från Vellinge vann två biljetter.

- Juryn tycker att filmen är somrig, att det är bättre att hälla ut än att köpa ut och att den är värd en tripp till WOW, säger kampanjansvariga Anna Raninen i en kommentar.

På kampanjsajten www.hejdåalkoholskador.se kan besökarna bland annat testa om de har en hjärna av guld, dela bilder och filmer på sig själva och sina hjärnor och tävla om biljetter till festivalen Way Out West i Göteborg. CAN har utsett en jury bestående av unga vuxna, som utser de vinnande bidragen. Nästa vinnare av två festivalpass dras den 8 juli.

Fototillfälle: Fanny tar emot sina biljetter kl. 14.00 den 2 juli på Länsstyrelsen Skåne, Kungsgatan 13 Malmö.  För mer information: kontakta johanna.morin@lansstyrelsen.se.