Pressinbjudan: Besök drugsmart.com i PridePark

• Är det fler som använder cannabis idag än för 10 år sedan?
        • Vad gör man om man vill genomföra ett projekt för hbtq-ungdomar?
        • Har ni en Knark är bajs-stämpel?

Det är frågor som kan få svar om ni besöker drugsmart.com i PridePark, Kungsträdgården. Drugsmart.com, som är en del av CANs verksamhet, finns på plats i Beroendecentrum Stockholms tält i Kungsträdgården kl 14-17 den 4-6 augusti. Vi svarar på frågor om ungas alkohol- och narkotikakonsumtion och berättar om vår projektverksamhet för unga.

Dessutom kan man bli ansiktsmålad av ett proffs - gratis.

Välkommen!

Om oss

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är ett nationellt kompetenscentrum som arbetar för minskade skador av alkohol och andra droger i samhället. Det gör vi genom att följa konsumtions- och skadeutvecklingen och genom kunskapshöjande insatser. Våra större återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Monitormätningarna och Vanor och konsekvenser. Vi genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. CAN är en ideell förening med medlemsorganisationer och med ombud i alla län. Läs mer om oss på www.can.se.