Vem dricker för mycket?

Det är temat för årets upplaga av CAN-dagen, som går av stapeln den 16 mars i Stockholm. Vid seminariet diskuteras alkoholvanor hos ungdomar, unga vuxna, vuxna och äldre.

Tid: 09:00-16:30
Plats: Spårvagnshallarna, Stockholm

Dagen avslutas med ett panelsamtal med Håkan Leifman, direktör CAN, Kenneth Johansson (c) ordförande riksdagens socialutskott, Teres Lindberg (s), suppleant i riksdagens socialutskott, Lena Nyman, Drogsamordnare Västerås stad/CANs länsombud Västmanland. Mats Gunnarsson från SLAN modererar samtalet.

Om oss

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är ett nationellt kompetenscentrum som arbetar för minskade skador av alkohol och andra droger i samhället. Det gör vi genom att följa konsumtions- och skadeutvecklingen och genom kunskapshöjande insatser. Våra större återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Monitormätningarna och Vanor och konsekvenser. Vi genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. CAN är en ideell förening med medlemsorganisationer och med ombud i alla län. Läs mer om oss på www.can.se.