Save the date: Cancerfondsrapporten 2018

Cancer är i hög grad en studie i ojämlikhet. Alla kan drabbas av cancer, men hur påverkar utbildningsnivån risken att dö i cancer? Detta, och många andra frågor, har vi undersökt i Cancerfondsrapporten 2018.

Onsdagen den 21 mars bjuder Cancerfonden på frukost och presentation av Cancerfondsrapporten. Mer information om programmet och innehållet i rapporten kommer inom kort.

Datum: Onsdagen 21 mars
Tid: 07.30 frukost, 08.00-09.00 presentation
Plats: Cancerfonden, David Bagares gata 5, Stockholm

Seminariet filmas och livesänds på www.cancerfonden.se.

Anmälan till seminariet och förfrågningar om intervjuer sker via mejl till:
cecilia.boij@cancerfonden.se

Cecilia Boij
cecilia.boij@cancerfonden.se

Cancerfondens vision är att besegra cancer. För att nå dit arbetar organisationen med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden är en ideell insamlingsorganisation utan statligt stöd. Vi är därför helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Cancerfonden är en betydande finansiär av svensk cancerforskning och finansierar varje år cirka 500 forskningsprojekt.

Om oss

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Genom att finansiera den främsta forskningen, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i viktiga frågor, arbetar vi för att färre ska drabbas och fler ska överleva. Cancerfonden är en fristående, ideell organisation utan statligt stöd. Vårt arbete är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Sedan 1951 har vi delat ut drygt 10 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. www.cancerfonden.se