Candidator DGC levererar IT till 350 företag genom United Spaces

United Spaces är ett kontorshotell för coworking som inte bara erbjuder företag en fysisk plats att sitta på, utan ett helt fullservicekoncept som bland annat innebär en modern uppkoppling. Denna uppkoppling och fler IT-tjänster kommer Candidator DGC att leverera till United Spaces och deras drygt 1000 användare.

United Spaces har i över 15 år drivit en coworking-plattform som handlar om hårdvara och mjukvara, om människa och teknik, om effektivitet och kreativitet, det lokala och det globala. United Spaces finns i Stockholm, Göteborg och Malmö samt öppnar på Arlanda i mars 2019. På sikt planerar de även en expansion till fler städer. Candidator DGC och United Spaces signerade avtal innan sommaren och leveransen är nu i full gång. Leveransen är självklart modern, skalbar och trådlös, och innehåller bland annat LAN, WAN och WiFi.

”United Spaces är banbrytande i sin genre. Vi på Candidator DGC tycker att det är roligt att arbeta med ett riksomfattande företag som är så expansiva. Vi levererar tjänster till United Spaces medarbetare, och tillsammans med deras kunder får vi hjälpa över 1000 användare till en modern och uppkopplad arbetsdag. Vi är glada att få vara med på deras resa och hjälpa dem att växa!” säger Jan Franzén på Candidator DGC.

”Efter en mycket noggrann och omfattande upphandlingsprocess så är vi säkra på att Candidator DGC är den bästa partnern för United Spaces inom IT. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete som ger alla våra medlemmar modern och driftsäker IT.” säger Johan Fägerblad COO, United Spaces.

Jan Franzén, Försäljning Candidator DGC, 0706 02 16 97, jan.franzen@candidator.se

Johan Fägerblad, COO United Spaces, 070 685 30 43 johan.fagerblad@unitedspaces.se