Danska gourméföretaget C & E Gastro Import lägger all sin IT hos Candidator

C & E Gastro Import är ett danskt företag som i över 30 år har arbetat med gourmetspecialiteter och säljer till Skandinaviens ledande restauranger, delikatessbutiker och specialaffärer i Danmark, Norge och Sverige.  För Gastro Import är kvalité den viktigaste parametern. De erbjuder bra färskvaror och hög hantverkmässighet med respekt för råvarorna, och har över 1000 produkter i sitt sortiment. Snabb och effektiv leverans är av högsta vikt för att säkerhetsställa produkternas kvalité hela vägen till slutkonsument.

Distributionens alla delar måste flyta på och när Gastro Import bytte affärssystem valde de att även byta sin driftsplattform. Valet föll på Candidator för deras erfarenhet av retail, kunskap kring drift av affärssystem och möjlighet att leverera en helhetslösning. Leveransen är en skräddarsydd lösning helt anpassad efter Gastro Imports behov där flera standardtjänster paketerats utifrån företagets önskemål.

”Vi på Candidator har hjälpt Gastro Import med deras resa upp till molnet! Till exempel har vi flyttat alla mail och filer från en lokal exchange server till molnet. Vi tar hand om all drift och fungerar som deras IT-avdelning där de endast har en kontaktyta. Hit kan de alltid vända sig oavsett vilken typ av problem som dyker upp. Genom att vi får arbeta med Gastro Import som är etablerade i Norden utökar vårt dansktalande serviceteam sin verksamhet och vi sprider oss geografiskt vilket känns riktigt roligt.” säger Magnus Ernblad, säljare på Candidator.

Arbetet med att ta över all IT-drift för Gastro Import har till stor del inneburit att skapa en stabil plattform för deras nya affärssystem. Lagerhantering, handscannrar och fraktsedlar är sådant som systemet måste kunna hantera. En lösning för att ta hand om deras gamla affärssystem har också satts upp för säkra att informationen finns kvar som referens. Kontorsnät har satts upp på samtliga kontor i norden, alla medarbetare har kopplats till ett AD, tjänsten iClient gör det lättare för företaget att inventera alla sina datorer, och säkerheten är på plats genom tjänsten iShield.

”Candidator har hjälpt oss att få våra användare från en lokal plattform upp i molnet på ett fantastiskt sätt, de har skött hela projektet mycket professionellt. Nu har vi en modern och pålitlig IT-avdelning som vi aldrig skulle kunna få på egen hand. Vi har en servicedesk att vända oss till för support, med ett enda nummer att kontakta vilket förenklar för oss och är mycket uppskattat. En uvirkelig god kundeoplevelse!” säger Jørn W. Andersen, IT- och ekonomichef på C & E Gastro Import.

Kontaktpersoner:

Magnus Ernblad, försäljning Candidator Syd, +46 739 44 65 20, magnus.ernblad@candidator.se

Jørn W. Andersen, IT- och ekonomichef C & E Gastro Import, +45 82 30 60 21, jwa@gastro-import.com

Jørn W. Andersen, IT- och ekonomichef på C & E Gastro Import.