Candyking Sverige AB säger upp centralt logistikavtal med ICA Sverige AB

För att öka flexibiliteten och effektivisera logistikkedjan har Candyking Sverige AB idag valt att avsluta det centrala logistikavtalet med ICA Sverige AB gällande lösviktskonfektyr och lösviktssnacks. Detta innebär att Candyking Sverige kommer gå över till att endast leverera direkt till ICA butiker. Avtalet har en uppsägningstid på tre månader. Arbetet med att föra över ICA butiker från en central logistiklösning till direktleveranser påbörjas omedelbart. En betydande andel av Candykings ICA volym går redan idag direkt till butik.

Denna information gjordes publik den 6 juli 2016 klockan 18.30

För ytterligare information, v g kontakta
Frida Åkerblom 070-752 41 48

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen och Candyking Favourites. Candyking är även en ledande lösviktsaktör inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrots. Bolaget omsatte cirka 1,5 miljarder kronor 2015. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.