Candyking tecknar nytt avtal med Wilkinson i Storbritannien

Candyking, Europas ledande aktör inom lösviktsgodis, och Wilkinson, en av Storbritanniens ledande detaljhandelskedjor, fortsätter det framgångsrika samarbetet och tecknar ett nytt avtal som sträcker sig fram till slutet på 2018.

Wilkinson och Candyking har de senaste åtta åren framgångsrikt utvecklat kategorin vilket bidragit till Wilkinsons starka position inom pick & mix i Storbritannien. Wilkinson har idag 376 butiker i Storbritannien.

”Det är ett styrkebesked att vi har förlängt vårt framgångsrika samarbete med Wilkinson fram till och med 2018. Vi ser fortsatt tillväxtpotential på den brittiska marknaden och har flera intressanta projekt för att ytterligare stärka vår position”, säger Fredrik von Oelreich, VD och koncernchef på Candyking.

För mer information, kontakta:

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien, Irland och Polen samt är verksam i andra exportmarknader. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget hade cirka 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,8 miljarder kronor 2013. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.