Capacent köper Resight av a-com

Report this content

Managementkonsultbolaget Capacent fortsätter sin snabba tillväxt i ambitionen att bli ledande på den nordiska marknaden, nu genom att bredda verksamheten ytterligare. Idag genomfördes förvärvet av Resight AB, med 20 anställda fokuserade på Customer Relationship Management (CRM), Customer Intelligence (CI) och Business Intelligence (BI).

Säljare är a-com som tidigare ägde Resight till 100%.

”Resights spetskompetens blir ett viktigt tillägg till vårt redan breda kunderbjudande. Deras syn på vikten av implementering för verklig värdeökning stämmer dessutom med vår. Resight har redan lite av the Nordic way, så integrationen kommer att gå smidigt”, konstaterar en nöjd Hendrik Trepp, Capacents koncernchef.

”För oss ger detta stora möjligheter att skapa ännu större kundvärden genom den bredd som kan erbjudas från övriga Capacent. ”, säger Stefan Lund, VD på Resight.

”Försäljningen till Capacent ger Resight goda förutsättningar att fortsätta utvecklas, vilket är roligt. För a-com är affären ett naturligt led i renodlingen av vår verksamhet”, avslutar Martin Hultqvist, a-coms VD.

För mer information, kontakta:

Hendrik Trepp, Koncernchef, Capacent
E-mail: hendrik.trepp@capacent.se

Om Capacent

Capacent är management consulting – the Nordic way. Vår affärsidé anknyter till bolagets geografiska och kulturella rötter, men beskriver framför allt en aktiv strävan efter gemensamma insikter med våra kunder, skräddarsydda lösningar och en implementering som alltid levererar den önskade värdeökningen. Både på kort och lång sikt. Och vi har den expertis och de tjänster som krävs. Idag är vi fler än hundra konsulter som verkar i hela Norden, samt i Kina och Ryssland. Vi arbetar med såväl konsumentorienterade företag som B2B-företag, riskkapitalbolag, finansiella institutioner och organisationer inom den offentliga sektorn. Läs gärna mer om våra erbjudanden på capacent.se. Välkommen.