Det ledande nordiska managementkonsultföretaget fortsätter växa

Report this content

Det nordiska managementkonsultföretaget Capacent förvärvar konsultföretaget KW Partners. Sammanslagningen innebär att tjänsteutbudet breddas till att omfatta strategiska rådgivningstjänster som rör marknadsstrategi, prissättning och marknadsanalys.

Capacent består av 500 medarbetare och är idag det största nordiskt ägda managementkonsultföretaget. KW Partners är baserat i Stockholm och har en starkt position inom sin konsultnisch. Förvärvet av KW Partners innebär att Capacent både växer och breddar verksamheten i Sverige. – Gemensamt kan vi erbjuda kunderna ett förbättrat och bredare utbud av tjänster och vi får möjlighet att växa ytterligare i Norden, säger Ann Bergström, vd på KW Partners. Under de senaste åren har Capacent förvärvat ett tiotal företag runt om i Norden, med fokus på Danmark och Sverige. – Vi är ett tydligt alternativ till de stora multinationella aktörerna. Eftersom vi har vår bas i Norden har vi också större förståelse för den här marknaden. KW Partners har ett mycket gott renommé och uppköpet ger oss en möjlighet att bredda vårt erbjudande, säger Hendrik Trepp, regionchef för Capacent i Sverige, Finland och Norge. De nuvarande huvudägarna i KW Partners kommer fortsatt spela en aktiv roll Capacents satsning. Under en övergångstid kommer varumärket KW Partners fortsätta användas på den svenska marknaden. Erik Pettersson, vd för Capacents konsultverksamhet i Sverige, säger i en kommentar att: – Uppköpet av KW Partners innebär att vi kan vi bredda vår kontaktyta hos kunderna och även erbjuda tjänster inom kundstrategi och affärsutveckling. Samtidigt ger det oss en möjlighet att utveckla erbjudandet tillsammans.

Taggar: