Managementkonsultföretaget Capacent satsar på Göteborgsregionen

Report this content

Det nordiska managementkonsultföretaget Capacent växer och utökar verksamheten till Göteborg. Ansvarig för satsningen blir Kristian Hamberger, med bakgrund som VD på Alfakonsult. Capacents fokus blir inledningsvis rådgivning kring tjänster relaterade till kapital- och produktionseffektivitet, logistik och supply chain management.

Idag har Capacent 300 medarbetare i fem länder runt om i Norden och den svenska verksamheten har hitintills utgått från Stockholmskontoret. Etableringen i Göteborg grundar sig på en stark efterfrågan bland kunder i regionen för operational excellence tjänster – dvs frågor som rör kapital- och produktionseffektivitet, logistik och supply chain management.

– Vi har en tydlig ambition att utveckla verksamheten i Göteborg från vårt inledande fokus för att gradvis erbjuda ett brett utbud av managementkonsulttjänster, säger Kristian Hamberger, ansvarig för Capacents Göteborgskontor.

Erik Pettersson, vd för Capacents konsultverksamhet i Sverige, tillägger:

– Denna satsning förstärker vår förmåga att erbjuda våra kunder ett heltäckande utbud av tjänster över hela den svenska marknaden. Samtidigt är vi mycket glada att kunna addera ny kompetens till Capacent vilket kommer att påskynda vårt arbete att utveckla konsulttjänster relaterade till operational excellence-området.

Capacent har en tydlig tillväxtstrategi där bolaget skall växa såväl organiskt som genom uppköp och samarbeten med andra konsultföretag. Bl a förvärvades konsultbolaget KW Partners i slutet av 2009.

– Vi är ett tydligt alternativ till de stora multinationella aktörerna, säger Hendrik Trepp, regionchef för Capacent i Sverige, Finland och Norge. Eftersom vi har vår kulturella bas här har vi också en djupare förståelse för den nordiska marknaden vilket vi tror är kritiskt för att nå våra tillväxtmål.

För mer information, kontakta:
Hendrik Trepp, Regional Director, Capacent Sweden, Finland and Norway
hendrik.trepp@capacent.se

Erik Pettersson, Managing Director, Capacent AB
erik.pettersson@capacent.se

Kristian Hamberger, Director, head of Capacent Gothenburg
kristian.hamberger@capacent.se

Om Capacent

Capacent är ett nordiskt managementkonsultföretag med 300 anställda i Sverige, Danmark, Island, Finland och Norge. Vi erbjuder ett brett spektrum av managementkonsulttjänster från strategiformulering till analys och genomförande. Capacent fokuserar på att skapa ett tydligt, mätbart och långsiktigt värde för våra klienter, med hjälp av erfarna konsulter med djup kunskap inom relevanta områden. Våra klienter är i första hand större industri- och tjänsteföretag, private equity firmor, finansiella institutioner samt den offentliga sektorn.

Taggar: